Trzy ziarna dla zdrowia i urody

Ziarna to esencja sił witalnych, które płyną z natury. Dzięki skoncentrowanym w nich składnikom, roślina może rozwijać się prawidłowo. W tych drobinkach tkwi wielka życiodajna moc. Warto czerpać z niej to co najlepsze, by cieszyć się urodą i zdrowiem.

Słonecznik – na piękną cerę

Nieskazitelna, zadbana cera, zdrowa i lśniąca skóra jest priorytetem nie tylko kobiet. W jej zachowaniu bardzo istotną kwestią jest odpowiednia dieta. Niepozorne pestki słonecznika, mają wręcz zbawienny wpływ na wygląd cery i skóry. Zawierają one witaminę A, D i witaminy z grupy B, a także są bogatym źródłem witaminy E, spowalniającej proces starzenia. Taka mieszanka sprawi, że skóra będzie rozświetlona i bardziej gładka. Ziarna słonecznika składają się z wielu istotnych dla zdrowia pierwiastków m.in. cynku, który przyśpiesza gojenie się ran, pomagając w walce z trądzikiem. Receptą na lepsze funkcjonowanie układu nerwowego są magnez i potas, właśnie dlatego warto włączyć słonecznik do swojego jadłospisu, by być bardziej odpornym na stres.

Sezam – skarbnica zdrowia

W kuchni japońskiej króluje sezam. Na to ziarno powinniśmy zwrócić uwagę, nie tylko przez wzgląd na jego walory smakowe. Korzystne dla zdrowia właściwości „złotych nasion” wykorzystywano już w czasach starożytnych. Sezam dostarcza organizmowi wapnia, budulca dla kości i zębów. Pierwiastek ten reguluje funkcjonowanie mięśni. Roślina zawiera także sezaminę i sezamolinę, pomagające obniżyć ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Ponadto te dwa składniki zmniejszają ryzyko wystąpienia nowotworów. Ziarna sezamu pełne są nienasyconych kwasów tłuszczowych, które dodają energii na cały dzień i zwiększają odporność naszego organizmu.

Żyto – sprzymierzeniec w walce o piękną sylwetkę

Wyroby żytnie posiadają węglowodany nieskrobiowe, czyli takie, które nie przyczyniają się do nagłego podniesienia poziomu glukozy i insuliny we krwi. Natomiast zawarty w nich błonnik przedłuża uczucie sytości. Mąka żytnia pomaga walczyć z nadwagą. Zaś aminokwasy i minerały zawarte w tym typie ziarna, łatwiej jest przyswoić.

Trzy ziarna, jak wprowadzić je do swojej diety?

By zmienić swoje nawyki żywieniowe na lepsze, drastyczne zmiany i wyszukane przepisy, nie są już koniecznością. Fundamentem zbilansowanej diety jest pełnoziarniste pieczywo.

Kategorie
Polecane